Awans zawodowy, publikacje nauczycieli, nauczyciele
Strona głównaForumSklep
 
   
 
 

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
klasyfikacyjna rada pedagogiczna
Autor Wiadomość
hochdruckpumpe 

Przedmiot nauczania: Język niemiecki
Wiek: 32
Dołączyła: 14 Sie 2011
Posty: 7
Skąd: podkarpackie
Post nr 1, Wysłany: 2012-01-03, 12:12   klasyfikacyjna rada pedagogiczna

już za chwilę rady pedagogiczne klasyfikacyjne, prosze podpowiedzcie jak się na nią przygotowac. Nie jestem wychowawczynią żadnej klasy, tyle co udało mi się dowiedziec to to, że mam napisac motywacje ocen niedostatecznych i nieklasyfikowania dla wychowawców poszczególnych delikwentów. Dodatkowo pytanie jak sklasyfikowac ucznia, który ma tam jakieś dwie marne oceny, złapane gdzieś na początku roku a później wagarował?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
czy po I semestrze uczniowie niedostateczni piszą jakieś testy czy dopiero na koniec roku?
 
 
linczerka 
Administracja


Dołączyła: 04 Lis 2011
Posty: 2762
Skąd: z Polski
Post nr 2, Wysłany: 2012-01-03, 17:32   

To nie chodzi o motywację oceny niedostatecznej lecz o jej uzasadnienie.
_________________
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia
 
 
koma

Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 1869
Post nr 3, Wysłany: 2012-01-03, 17:56   

hochdruckpumpe napisał/a:
jak sklasyfikowac ucznia, który ma tam jakieś dwie marne oceny, złapane gdzieś na początku roku a później wagarował?

Policz, ile zajęć opuścił. Jeżeli mniej niz 50%, możesz go nie klasyfikować.
 
 
[student]haLayla 


Wiek: 24
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 3181
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Post nr 4, Wysłany: 2012-01-03, 18:54   

koma napisał/a:
hochdruckpumpe napisał/a:
jak sklasyfikowac ucznia, który ma tam jakieś dwie marne oceny, złapane gdzieś na początku roku a później wagarował?

Policz, ile zajęć opuścił. Jeżeli mniej niz 50%, możesz go nie klasyfikować.


Chyba chodziło o więcej zajęć opuszczonych, a nie mniej :P
_________________
<3
 
 
koma

Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 1869
Post nr 5, Wysłany: 2012-01-03, 19:14   

haLayla napisał/a:
Chyba chodziło o więcej zajęć opuszczonych, a nie mniej

Oj tam, oj tam...
jasne... :P
 
 
Art.3.9.UoSO 

Wiek: 64
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 598
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Post nr 6, Wysłany: 2012-01-03, 19:22   

Wypływa zagadnienie ucznia nieklasyfikowanego śródrocznie, zapytam w świetle rozporządzenia w sprawie warunków i sposobu klasyfikowania:

§ 17, pkt 1. Uczeń może nie być klasyfikowany z jednego, kilku albo wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli brak jest podstaw do ustalenia śródrocznej lub rocznej (semestralnej) oceny klasyfikacyjnej z powodu nieobecności ucznia na zajęciach edukacyjnych przekraczającej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w szkolnym planie nauczania.
2. Uczeń nieklasyfikowany z powodu usprawiedliwionej nieobecności może zdawać egzamin klasyfikacyjny
3. Na wniosek ucznia nieklasyfikowanego z powodu nieusprawiedliwionej nieobecności lub na wniosek jego rodziców (prawnych opiekunów) rada pedagogiczna może wyrazić zgodę na egzamin klasyfikacyjny.
(...)
9. Egzamin klasyfikacyjny przeprowadza się nie później niż w dniu poprzedzającym dzień zakończenia rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych. Termin egzaminu klasyfikacyjnego uzgadnia się z uczniem i jego rodzicami (prawnymi opiekunami).

§ 18. 1. Ustalona przez nauczyciela albo uzyskana w wyniku egzaminu klasyfikacyjnego roczna (semestralna) ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych jest ostateczna, z zastrzeżeniem § 19.

§ 19 wspomina już tylko roczną ocenę, pomijając śródroczną

czy stosowanie nieklasyfikowania śródrocznego jest jakoś uzasadnione, czy może w § 17 ustawodawca omyłkowo użył oceny śródrocznej i wymaga to wykreślenia z rozporządzenia? Mogą na to wskazywać sformułowania zmierzające do zakończenia rocznych zajęć edukacyjnych.
 
 
malgala 
Administracja
matematyk-optymista


Przedmiot nauczania: matematyka
Wiek: 63
Dołączyła: 30 Lip 2007
Posty: 7148
Skąd: łódzkie
Post nr 7, Wysłany: 2012-01-03, 22:04   

matmanamaksa napisał/a:
czy stosowanie nieklasyfikowania śródrocznego jest jakoś uzasadnione

Raczej tak, skoro funkcjonuje ocena śródroczna i nie ma podstaw do jej wystawienia.
Nie oznacza to jednak, że nie będzie takich podstaw przy klasyfikacji rocznej.
_________________

 
 
 
Art.3.9.UoSO 

Wiek: 64
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 598
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Post nr 8, Wysłany: 2012-01-03, 22:28   

Czy samo istnienie oceny śródrocznej sankcjonuje okres klasyfikacyjny częściowy? W arkuszu ocen nie znalazłem klasyfikacji śródrocznej.
 
 
vuem 


Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 4160
Post nr 9, Wysłany: 2012-01-04, 19:25   

Basso profondo napisał/a:
Zgodnie z rozporządzeniem w sprawie oceniania nauczyciel jest obowiązany uzasadnić ocenę na wniosek ucznia lub jego rodziców. Jak rozumiem w tej sytuacji żaden taki wniosek nie wpłynął, więc nic bym nie pisał.


Dyrektor nie ma prawa poprosić Cię o uzasadnienie oceny?
 
 
Peonia 

Przedmiot nauczania: Zajęcia zintegrowane
Dołączyła: 23 Wrz 2011
Posty: 590
Skąd: łódzkie
Post nr 10, Wysłany: 2012-01-04, 21:52   

Trzeba pisać uzasadnienie, my umieszczamy je w sprawozdaniu dotyczącym klasyfikacji. Piszesz wtedy, że uczeń nie opanował podstawy programowej przedmiotu, jakie ma trudności itd. Jest to potrzebne, aby wyjaśnić w razie czego, dlaczego ma jedynkę lub jest nieklasyfikowany.
 
 
Art.3.9.UoSO 

Wiek: 64
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 598
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Post nr 11, Wysłany: 2012-01-05, 07:05   

Basso profondo napisał/a:
Przecież pojęcie klasyfikacji śródrocznej występuje w rozporządzeniu.
I to właśnie jest przedmiotem moich rozważań: Czy jest to niewykreślona pozostałość po poprzednich regulacjach, wszak w arkuszach już jej nie ma?
 
 
Peonia 

Przedmiot nauczania: Zajęcia zintegrowane
Dołączyła: 23 Wrz 2011
Posty: 590
Skąd: łódzkie
Post nr 12, Wysłany: 2012-01-05, 13:16   

Pewnie, że nie "profilaktycznie". Rodzic też na miesiąc przed klasyfikacją powinien być powiadomiony o zagrożeniu lub nieklasyfikacji dziecka na pismie, więc na pismie musi być uzasadnienie jedynki lub nieklasyfikowania. To jest oczywiste i nie ma nad czym dyskutować.
 
 
vuem 


Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 4160
Post nr 13, Wysłany: 2012-01-05, 14:30   

Basso profondo napisał/a:
Ma, ale nie "profilaktycznie", na wszelki wypadek.


Lećmy dalej. :wink:

Czemu nie może "profilaktycznie" i co to oznacza "na wszelki wypadek", czy "profilaktycznie"?
 
 
vuem 


Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 4160
Post nr 14, Wysłany: 2012-01-06, 07:25   

Basso profondo napisał/a:
Po co żądać od każdego nauczyciela uzasadnienia każdej oceny na piśmie, jeżeli nie ma sygnałów, że oceny są nierzetelne? Mądre takie zarządzanie jest?


Po pierwsze wielokrotnie piszesz o aspektach prawnych, więc, gdy wyrażasz jedynie swoje zdanie na temat sensowności dyrektorskiego zarządzenia wyraźnie to zaznaczaj. Miałem wrażenie, że zaraz będziesz cytować paragrafy ;)

Mam do czynienia z takim zwyczajem od dawna i nie traktuję tego jako tłumaczenia podejrzanego o nierzetelne ustalenie oceny, a raczej jako informację dla dyrektora, by wiedział co się złego z uczniem dzieje.
Chyba dobrze, gdy dyrektor zna sytuację uczniów?

Uzasadnienie oceny zajmuje 1-2 minuty, nie wymaga specyficznego przygotowania, ani specjalnego wysiłku.
 
 
Art.3.9.UoSO 

Wiek: 64
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 598
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Post nr 15, Wysłany: 2012-01-06, 12:22   

Basso profondo napisał/a:
Celem nadzoru jest ulepszanie pracy nauczyciela i eliminowanie nieprawidłowości. A nie mnożenie biurokracji i dupochronów, profilaktycznie i na wszelki wypadek.
Brawo! Jednak to tylko założenia :( .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



login
hasło
 
   Program druk świadectw Polub nas na Facebooku!



Zdobądź zaświadczenie do dokumentacji składanej w komisji kwalifikacyjnej.

Zaświadczenie o umiejętności posługiwania się technologią komputerową i informacyjną

Zbiory testów: polski, angielski, matematyka, niemiecki
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Skocz na górę

 
Ministerstwo Edukacji Narodowej Centrum Edukacji Szkolnej Center of School Education
Copyright © 1995-2012 Centrum Edukacji Szkolnej