Awans zawodowy, publikacje nauczycieli, nauczyciele
Strona głównaForumSklep
 
   
 
 

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Podstawa programowa / liczba godzin w cyklu edukacyjnym
Autor Wiadomość
andrometo 

Przedmiot nauczania: Język angielski
Wiek: 1995
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 6
Skąd: małopolskie
Post nr 1, Wysłany: 2011-08-24, 10:32   Podstawa programowa / liczba godzin w cyklu edukacyjnym

Dzień dobry.

Od września zaczynam pracę w gimnazjum i słyszałam, że podobno przez 3 lata trzeba wypracować konkretną liczbę godzin z danego przedmiotu. Nie jestem pewna czy dobrze zrozumiałam, ale wynika z tego, ze na całym etapie edukacyjnym przez 3 lata, muszę zrealizować jakąś minimalną liczbę godzin z angielskiego. Podobno mam tego szukać w podstawie programowej, ale proszę mi wierzyć nie jest mi łatwo doszukać się tej konkretnej informacji, a trochę czasu jednak mimo chęci poświęciłam. Doszukałam się tylko informacji o 450 godzinach, ale z tego wynika, ze to na dwa języki. Ja chciałabym wiedzieć dokładnie ile muszę wypracować tych godzin z samego angielskiego w ciągu 3 lat, jeżeli klasa ma mieć 3 godziny angielskiego tygodniowo. Dlatego jeżeli ktoś mógłby mi podać konkretnie jakąś liczbę albo bardziej szczegółowo fragment gdzie mogłabym znaleźć to będę wdzięczna. Wracam zatem do poszukiwań, licząc na pomoc tutaj.
 
 
Andulencja 


Przedmiot nauczania: Język angielski
Dołączyła: 13 Sie 2008
Posty: 918
Post nr 2, Wysłany: 2011-08-24, 13:34   

Szukaj w ramowych planach nauczania
rozporządzenie
http://www.konferencje.me...zp_20020212.pdf

reforma programowa - pytania i odpowiedzi
http://www.konferencje.me...e-zaj-jzykowych

Jeśli dobrze pamiętam to dyrektor dzielił 450 godzin. u mnie jest tak:
j. ang - 3+3+3 /tyg - 270godzin w ciągu 3lat
j. ros - 2+1+2 /tyg - 180godzin w ciągu 3lat
czyli w klasie 1i3 - 3xang i 2xros, a w 2 - 3xang i 1xros.

Zapytaj w szkole jak jest, na pewno ci powiedzą. W końcu musisz wiedzieć na ile lekcji rozplanować rok.
 
 
andrometo 

Przedmiot nauczania: Język angielski
Wiek: 1995
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 6
Skąd: małopolskie
Post nr 3, Wysłany: 2011-08-24, 15:49   

Poszukam, poszukam...

Jakieś to dziwne jest. Wiem, ze jest ten limit do zrobienia w ciągu 3 lat, ale podobno jest tez jakiś zapas, bo w końcu czasem człowiek choruje, albo lekcje wypadają nie z jego winy.
Rozmawiałam z poprzednia nauczycielka, ale wiem tylko, ze angielski był zaawansowany i wtedy jest 3 h tygodniowo i niezaawansowany jako dodatkowy i 2 h tygodniowo.
Tylko jakby się zastanowić to przecież nie może wyjść taki sam limit dla tych co mieli 3 h i 2 h w tygodniu. Chociaż teraz podobno ten problem jest z głowy i takichg podziałow nie będzie.

Niemniej jednak jakby ktoś wiedział ile wynosi ten limit w ciagu 3 lat dla 3 h tygodniowo to niech podpowie.
 
 
vuem 


Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 4150
Post nr 4, Wysłany: 2011-08-25, 07:12   

Te 450 godzin jest przeznaczone w cyklu na języki obce, nie język. Więc nie ma limitów dla 3 h tygodniowo angielskiego, czy 2 h rosyjskiego, tylko dla obu języków łącznie.

Zapas drobny jest, a jeśli ktoś choruje, to jest zastępowany i lekcja się odbywa
 
 
Andulencja 


Przedmiot nauczania: Język angielski
Dołączyła: 13 Sie 2008
Posty: 918
Post nr 5, Wysłany: 2011-08-25, 18:35   

vuem napisał/a:
Zapas drobny jest,
w tym roku u mnie będzie 20 godzin. - plan i kalendarz i łatwo wyliczyć zapas.

vuem napisał/a:
a jeśli ktoś choruje, to jest zastępowany i lekcja się odbywa
tylko niekoniecznie lekcja języka. I wtedy może być problem, jeśli choroba się powtarza :)
 
 
vuem 


Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 4150
Post nr 6, Wysłany: 2011-08-25, 18:59   

Przewlekła choroba nauczyciela przy braku możliwości zastępstwa jest oczywiście problemem, ale to nie jest chyba zbyt powszechna sytuacja.
 
 
Andulencja 


Przedmiot nauczania: Język angielski
Dołączyła: 13 Sie 2008
Posty: 918
Post nr 7, Wysłany: 2011-08-26, 10:30   

Ale się zdarza. Jak i imprezy szkolne dziwnym trafem wypadające zawsze na tej samej godzinie :?
 
 
vuem 


Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 4150
Post nr 8, Wysłany: 2011-08-26, 12:31   

Andulencjo, zdarza się oczywiście, ale czy oby tak często, by w momencie planowania pracy w nowym roku szkolnym od razu zakładać, że mi godzin nie wystarczy z powodu akademii, czy poważnej choroby? :wink:
 
 
Andulencja 


Przedmiot nauczania: Język angielski
Dołączyła: 13 Sie 2008
Posty: 918
Post nr 9, Wysłany: 2011-08-26, 12:52   

vuem napisał/a:
Andulencjo, zdarza się oczywiście, ale czy oby tak często, by w momencie planowania pracy w nowym roku szkolnym od razu zakładać, że mi godzin nie wystarczy z powodu akademii, czy poważnej choroby? :wink:

Nie, ale należy to mieć na uwadze w okolicach końca kwietnia :)
 
 
vuem 


Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 4150
Post nr 10, Wysłany: 2011-08-26, 13:17   

Nie musisz "mieć tego na uwadze", bo lekcje są numerowane, więc to widać i w lutym i w kwietniu, czy grudniu. Zresztą czemu akurat miałoby to byc tak ważne akurat w kwietniu?
Jeśli lekcje z powodu akademii przepadają nie po raz pierwszy tak, czy siak trzeba interweniować i prosić o uwzględnienie problemu przy planowaniu następnej.
 
 
andrometo 

Przedmiot nauczania: Język angielski
Wiek: 1995
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 6
Skąd: małopolskie
Post nr 11, Wysłany: 2011-08-30, 09:35   

Witam.

Mam jeszcze takie jedno pytanie, ponieważ w rozkładzie, który mam przygotować obok tematów mają być niejakie treści podstawy programowej. Dostałam taką tabelkę jak to ma mniej więcej wyglądać i widzę w takiej rubryce pt" cele szczegółowe podstawy" numerki typu 1.3) - 1.7), 2.1.)-2.3) itd. Czy ktoś mógłby mi pomóc, gdzie mogę takie coś znaleźć odnośnie angielskiego ? A konkretniej dać link do tych treści do szkoły podstawowej i gimnazjum.

Znalazłam coś takiego dla przykładu na podstawówce, ale nie jestem pewna czy o to tutaj chodzi. I widzę, ze tutaj dla klasy pierwszej SP są tylko punkty główne typu: 1 albo 2 albo 3, a nie ma takich podpunktów typu 1.1 czy 1.2 czy 1.3. No chyba, ze z angielskim są tylko te punkty główne. Te podpunkty pojawiają się z kolei w dalszych klasach czwartej, piatej...

Czy chodzi o to co jest w tym linku poniżej czy też powinnam szukać gdzieś indziej. Jeżeli ktoś może to niech mnie nakieruje. Dziękuje.

http://bip.men.gov.pl/men...81223_zal_2.pdf


Czy ktoś zatem mógłby mi to ogarnąć w dwóch zdaniach i powiedzieć czy ten link to jest to czego szukam.
 
 
Andulencja 


Przedmiot nauczania: Język angielski
Dołączyła: 13 Sie 2008
Posty: 918
Post nr 12, Wysłany: 2011-08-30, 14:11   

andrometo napisał/a:
dla klasy pierwszej SP są tylko punkty główne typu: 1 albo 2 albo 3, a nie ma takich podpunktów
Zgadza się. Podstawa dla klas 1-3 jest bardzo ogólna
andrometo napisał/a:
Czy chodzi o to co jest w tym linku poniżej czy też powinnam szukać gdzieś indziej.
Nie musisz szukać - to właśnie takie numerki niektórzy nadgorliwi 8) dyrektorzy życzą sobie w rozkładach. :D
 
 
mr_pl 

Przedmiot nauczania: Podobno angielski
Wiek: 15
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 236
Post nr 13, Wysłany: 2011-09-01, 16:42   

Pozwólcie, ze się podepnę pod tematykę realizacji podstawy programowej w gimnazjum.

Czy utworzenie grup wewnątrz klasy ze względu na poziom (j. ang) jest absolutną koniecznością regulowaną przepisami, czy tylko zaleceniem?

Pytam, ponieważ dotychczas grupy zaawansowania były i wg mnie dobrze się sprawdzały - popieram je.
W tym roku natomiast jest ogromny problem związany z ułożeniem podziału godzin i kwestiami kadrowymi i wypadałoby podzielić klasę I na chłopców i dziewczynki (by uczniowie mogli realizować fakultety z wuefu, bowiem z wuefem jest dzielony język).

Mnie się osobiście taki podział nie podoba, ale praktycznie jestem postawiony przed faktem dokonanym - jedyną przeszkodą mogłyby być uwarunkowania prawne zabraniające takiego podziału.

Jako nauczyciel oczywiście będę w miarę możliwości różnicował zakres i poziom zadań w klasie, jednak nie oszukujmy się - z samodzielną grupą "zaawansowaną" zawsze można zrobić więcej...

Podsumowując, co by pytania nie zgubić: czy podział klasy na j. ang. może (w świetle przepisów) zostać zrealizowany na podstawie li tylko i wyłącznie płci?
Pytanie dodatkowe: czy nic nie stoi na przeszkodzie by w następnym roku dopiero dokonać podziału klasy na grupy zaawansowania?

Z góry dziękuję za (p)odpowiedź.
_________________
Cokolwiek napisałem powyżej na pewno nie jest prawdą. Młodzi ludzie nigdy nie mają racji.
 
 
antie 

Przedmiot nauczania: Język niemiecki
Dołączyła: 24 Sie 2009
Posty: 360
Post nr 14, Wysłany: 2011-09-01, 17:54   

mr_pl napisał/a:


Podsumowując, co by pytania nie zgubić: czy podział klasy na j. ang. może (w świetle przepisów) zostać zrealizowany na podstawie li tylko i wyłącznie płci?
Pytanie dodatkowe: czy nic nie stoi na przeszkodzie by w następnym roku dopiero dokonać podziału klasy na grupy zaawansowania?

Z góry dziękuję za (p)odpowiedź.


Wydaje mi się, że to nie jest zgodne z przepisami.
Od tego roku należy w arkuszach ocen uczniów klas I gimnazjum zaznaczyć który język realizują na którym poziomie.
Dyrekcja powinna o tym fakcie wiedzieć.
Czyli dzieci kontynuujące naukę języka po szkole podstawowej realizują podst. III 1,
natomiast dzieci które rozpoczynają nauke w gimnazjum podstawę III 0.
Więc moim zdaniem podstawowym kryterium podziału powinna być kontynuacja, bądź rozpoczęcie nauki języka od 0. Na tej podstawie uczeń będzie mógł pisać albo rozszerzony albo podstawowy poziom na egzaminie gimnazjalnym z języka.
 
 
mr_pl 

Przedmiot nauczania: Podobno angielski
Wiek: 15
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 236
Post nr 15, Wysłany: 2011-09-01, 17:59   

Ale tu nie chodzi o poziom II.0 czy III.1 .. bo wszyscy realizują III.1.. chodzi o to czy wewnątrz klasy można zrobić podział inny niż za pomocą placement testów... (klasa 33 osobowa)
_________________
Cokolwiek napisałem powyżej na pewno nie jest prawdą. Młodzi ludzie nigdy nie mają racji.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



login
hasło
 
   Program druk świadectw Polub nas na Facebooku!



Zdobądź zaświadczenie do dokumentacji składanej w komisji kwalifikacyjnej.

Zaświadczenie o umiejętności posługiwania się technologią komputerową i informacyjną

Zbiory testów: polski, angielski, matematyka, niemiecki
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Skocz na górę

 
Ministerstwo Edukacji Narodowej Centrum Edukacji Szkolnej Center of School Education
Copyright © 1995-2012 Centrum Edukacji Szkolnej